Marketing en zoekmachines

Online marketing heeft altijd een relatie met zoekmachines.

Je wilt dat je doelgroep, je potentiële klant, jouw bedrijf vindt.
Dat is het eerste punt: gevonden worden. Maar de manieren waarop dat doel bereikt kan worden zijn talloos.

Het vertrekpunt is in onze visie een - in SEO opzicht - goed ingerichte website. Dat bereiken we door het plaatsen van de juiste codes achter de pagina's en door de inzet van de laatste technieken voor de bouw van de website.

 Internet campagnes

Het loont de moeite voor elk bedrijf of organisatie om een vastomlijnd internet campagne plan op te stellen.
Ons advies: onderneem geen ad hoc acties op het internet, maak een goed doordacht plan. Het werkt!

 

Marketingdoelen

Solid Results werkt met een full-service aanpak; een manier om synergie te bereiken en daarmee het hoogst haalbare resultaat. Dat is voor een deel afhankelijk van de marketingdoelstellingen, die dus duidelijk omschreven moeten zijn. Zodra de doelstellingen helder zijn, ontwikkelen wij een online marketingplan waarmee een maximaal rendement kan worden behaald.

 

Internetmarketing model

internetmarketing model

 

Internetmarketing omvat alle vormen die je kunt inzetten om uw bedrijf of webshop online te promoten. De verschillende manieren waarop je dat kunt doen, versterken elkaar, dus het gaat in alle gevallen om een mix van vormen die men inzet. Een middelenmix op maat voor jouw bedrijf of organisatie.

Met internetmarketing kun je veel bereiken, ook al is nog niet elk bedrijf zich daarvan bewust. We starten altijd met een visueel gemaakte opzet, om dat vervolgens met elkaar te bespreken en te kijken wat haalbaar is (binnen je organisatie) en hoe dit te realiseren. Er zijn bedrijven die het voor een groot deel bij ons leggen, en anderen nemen het met veel plezier zelf in de hand.

Meer informatie? Neem contact met ons op

Waar kijken zoekmachines naar? 

Onderstaande punten vormen de basis van een goede SEO ingerichte website.

  • De titel van de pagina, zoals in de balk van de browser te zien
  • Meta-descriptions: een korte heldere omschrijving van de content op de pagina
  • Meta-tags: dit zijn een soort verborgen codes die de zoekmachines gebruiken om je site te indexeren
  • Alt-tags; dit zijn beschrijvingen bij links en afbeeldingen
  • De datum van de laatste wijziging van je website
  • De leesbaarheid van de naam/url van het bestand.
  • De relevantie van je domeinnaam
  • De inhoud van de pagina
  • De inhoud en de populariteit van de sites die naar je linken (linkbuilding)

 

google zoekmachine optimalisatie model

 

Bepaal je doelstellingen

  • Het genereren van meer leads
  • Meer omzet genereren
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Binding bestaande klanten
  • Positionering / naamsbekendheid en imago
  • Verhogen en verlenen van service