Digitale nieuwsbrief

We horen vaak: 'Iedereen krijgt al zoveel digitale post, ze gooien het toch maar in de prullenmand'. Maar dat is alleen het geval als het onderwerp de ontvanger niet interesseert. Zorg dus dat uw mailinglist bestaat uit relaties die uw informatie zinvol vinden en het nodig hebben om over uw product of dienst geïnformeerd te blijven. Let wel op: je mag alleen gebruikmaken van adressen die daarvoor toestemming hebben gegeven. We noemen dat opt-in adressen. 

Een nieuwsbrief waar de ontvanger wél wat aan heeft, krijgt wel degelijk attentie. Een digitale nieuwsbrief is een succesvol medium om in contact te blijven met uw klanten. Het werkt tevens als een reminder, want zelfs als ze de mail deleten, hebben ze toch -even- uw naam gezien. Een goede digitale nieuwsbrief voorziet de ontvanger van relevante informatie, is razend snel te versturen en relatief goedkoop.

Meerwaarde digitale nieuwsbrief

Het is begrijpelijk dat een ontvanger de nieuwsbrief weg klikt als het hem of haar niet interesseert. U kunt beter niets sturen, dan informatie via een digitale nieuwsbrief waar niemand op zit te wachten.

 

Database voor uw digitale nieuwsbrief

De database is het begin van het succes van een digitale nieuwsbrief. Dus uw database bestaat niet alleen uit adressen van uw klanten, maar ook en vooral uit adresen van potentiële klanten. Houd er wel rekening mee dat dit opt-in adressen moeten zijn. Opt-in staat voor het woord toestemming, de ontvanger heeft toestemming gegeven om uw nieuwsbrief te ontvangen. Daarmee heeft u al de zekerheid dat hij of zij geïnteresseerd is. De ervaring leert dat het sturen naar info@, of post@ etc niet veel kans van slagen heeft en veelal in de spambox terechtkomt. Wij kunnen u informeren over hoe u aan opt-in adressen kunt komen.

 Interesse? Neem contact met ons op.

 

Content en Google

Wij plaatsen de nieuwsbrief ook online op uw website. Google rankt uw site beter naarmate uw content groeit en regelmatig wordt ververst. Dus ook een belangrijke reden om regelmatig een nieuwsbrief te versturen. 
Schrijf gerust lange artikelen, maar voorzie het artikel van een korte stevige intro. De niet-lezers zullen daar voldoende aan hebben, de lezers zullen uw hele artikel lezen. Maar het belangrijkste: Googel rankt u hoger.

 

Professionele beelden en uw digitale nieuwsbrief

Gebruik altijd professionele beelden. Zo kweekt u vertrouwen en dat komt uw uitstraling ten goede.

Houd u aan de belangrijke uitgangspunten

  • Een digitale nieuwsbrief moet meerwaarde hebben
  • Zorg dat je database bestaat uit adressen die belang hebben bij jouw product
  • Breng nieuws of informatie waar men echt wat aan heeft
  • Maak de informatieartikelen zo lang als mogelijk zonder dat je in herhalingen treedt
  • Als u fysieke artikelen verkoopt, gebruik dan altijd professionele fotografie
  • Gebruik betrouwbare techniek
  • Maak gebruik van de vele mogelijkheden die een digitale nieuwbrief heeft
  • Verstuur met een vaste regelmaat uw nieuwsbrieven
  • Integreer het met de social media

 

Goede informatie

Zorg dat uw informatie relevant is, en meerwaarde heeft voor uw doelgroep. Anders zullen zij zich gaan afmelden en met u een lead. Ook uw klanten kunnen afhalen wanneer zij niet geboeid worden door uw informatie. 

 

Mogelijkheden digitale nieuwsbrief

  • Integratie social media
  • Personaliseren
  • Segmantatie
  • Archiveren van de nieuwsbrieven op je website
  • Aanmelden voor de nieuwsbrief via uw website
  • Integratei Google Analitycs
  • Doorstuurmogelijkheden


Wilt u met ons sparren over deze mogelijkheden?