Tekstschrijven B-to-B

B-to-C

Onze tekstschrijvers hebben een grote liefde voor taal en alles wat daarmee te maken heeft. Ook bij taal gaat het ons om passie. En het gaat om het met woorden deskundig vormgeven van informatie. Met creativiteit en vaart zetten we goede teksten neer. Professioneel en enthousiast vertellen we uw verhaal. Het verhaal van uw organisatie of bedrijf. Met zorgvuldig taalgebruik zetten we, de informatie die u door wilt geven, om naar heldere, pakkende teksten. Creatief taalwerk!

 

Teksten voor websites

Het schrijven van web-teksten is een ander ‘verhaal' dan het schrijven voor geprinte uitingen. Mensen lezen anders op een scherm dan in een brochure of magazine. Web-teksten moeten bestaan uit korte en bondige zinnen, die afgewisseld mogen worden door een langere zin. Actieve zinnen hebben de voorkeur boven passieve zinnen. Wij vinden het belangrijk om de tekst visueel aantrekkelijk te maken. Bijvoorbeeld door het gebruik van opsommingstekens, hoofdletters, ingesprongen alinea's, vetgedrukte woorden, en meer.

Een goede tekstschrijver nodig? Neem contact op

 

Contentstrategie

Doelgerichte contentmarketing

Het delen van relevante content heeft een positieve invloed op uw merk. ‘Zomaar' content maken en delen is de verkeerde keuze. Wij helpen u, met onze ervaren mensen, met het opstellen van een heldere en doeltreffende strategie.

 

Redigeren van teksten

Heeft u zelf teksten geschreven, maar zijn ze niet 'pakkend en direct’ genoeg? Dan redigeren wij uw teksten. Snel en voordelig. Wij hebben veel ervaring met het herschrijven van teksten en zijn sterk in foutloos correctiewerk. Spelling, zinsbouw, woordenschat, beeldtaal en eenheid van gedachte zijn daarbij belangrijke factoren.

 

Werkwijze tekstschrijven

In veel gevallen start het schrijven van een tekst met een interview op locatie. De klant vertelt wat hij door wil geven aan zijn doelgroep(en). We nemen dit interview op, zodat de tekstschrijver later in alle rust de tekst kan uitwerken.
Vervolgens gaan de conceptteksten naar de klant ter beoordeling. Is de indeling juist? Staat alle informatie erin? Staat de toon aan? Na akkoord op het concept begint de tekstschrijver aan het schaven. Letterlijk de puntjes op de i.

 

SEO-teksten

Het algoritme van Google verandert continu. Kwaliteit van content staat hoog op de agenda bij Google, dus enkele woorden in een tekst plaatsen is niet meer genoeg. Google kijkt anno 2015 meer (en beter) naar relevantie en kwaliteit. Welke woorden staan er allemaal in de tekst? Ondersteunen de afbeeldingen de tekst? Schrijf je over een schoenenmerk, dan is het logisch dat het woord schoenen ergens terugkomt op de pagina. Komt dat niet terug, gaat er waarschijnlijk bij Google een belletje rinkelen en beschouwt Google je tekst mogelijk als net wat minder relevant voor zoekmachines op het gebied van schoenen. Dat vermoeden we, want niemand weet echt 100% zeker of het zo werkt. Google is een gesloten boek. Bij het schrijven van webteksten draait het niet zozeer om keyworddichtheid, maar (gelukkig) steeds meer om kwaliteit en om relevantie.

Laat uw website SEO-technisch maken

 

Contentmanagement

Contentmanagement is het vertellen en verspreiden van relevante verhalen en/of informatie via online kanalen zoals Twitter, Linkedin, de website en de nieuwsbrief. Maar alleen het creëren en verspreiden van content is niet genoeg. Het managen van die content en ervoor zorgen dat je regelmatig nieuwe, vindbare content levert, is minstens zo belangrijk. Solid Results helpt u online vindbaar te blijven.