• website-ontwikkeling.jpg
  • grafisch-ontwerp.jpg
  • internet-marketing.jpg
  • corporate_communicatie.jpg

Opdracht

Ontwerp een logo wat past bij mijn naam en core business. Chantal van Erp is coach en trainer. Haar eigen uitspraak:

‘Ik ben de begeleider van het proces, maak patronen helder, dring door tot de kern en help mensen om zelf weer in het juiste spoor en in hun kracht te komen en te durven vertrouwen.’ De naam van haar bedrijf: ‘Start2Choose’ had zij zelf bedacht. 

Het ontwerpen van de huisstijlitems en het ontwikkelen van de website.

 

 

Het logo

We hebben eerst met de klant een kleurenanalyse uitgevoerd; zo werd gekozen voor warm paars in combinatie met rood. Dit paste zowel bij Chantal als bij haar werkzaamheden.

Ook het logo is ontstaan door meerdere gesprekken met de klant en het uitgewerkte verhaal van haar organisatie. (Corpoarte story)

Het beeldmerk heeft een dubbele uitleg. Het is een grafische afbeelding van een doorgesneden boomstam en we hebben daar een rode kern in aangebracht. Die kern staat voor de eigenschappen, kenmerken en kwaliteiten die elk mens al vanaf zijn geboorte in zich heeft. De paarse jaarringen eromheen geven de groei en de ontwikkeling weer die je tijdens je leven doormaakt. Zo is ook een coaching- of trainingstraject een belangrijk onderdeel van je ontwikkeling.

 

 

Huisstijlitems

De items stralen rust en toegankelijkheid uit. Belangrijke uitgangspunten voor deze klant. 

 

 

De website

Een website is voor een startende onderneming het belangrijkste medium om je voor te stellen aan de markt. Eem medium om mee te werven. Deze website is in de basis een one-page-site. Dit betekent dat alle informatie op één pagina te vinden is. Maar omdat de klant veel content aanleverde, hebben we achter deze uitgebreide homepage meerdere pagina’s ontwikkeld. Dit is een heel sterke oplossing voor de SEO van je website. Want een goed gevulde home wordt door Google hoog aangeslagen (ranking) en de bezoeker die zich verder wil verdiepen in de materie, kan doorklikken. De ‘niet lezer’ heeft ondertussen alle nodige informatie op de home tot zijn of haar beschikking.

 

 

 

Start2Choose

start2choose logo portfolio

 

start2choose huisstijl portfolio

 

start2choose website portfolio

Opdracht:

Positioneer de Vitalis WoonZorg Groep in haar nieuwe positie en laad het merk op locaal niveau.

 

De geschiedenis

Er heeft in 2016 een bijzondere vorm van fuseren plaatsgevonden tussen Vitalis en Wooninc. De twee bedrijven richten dan samen een nieuwe organisatie op - WoonincPlusVitalis - die zich richt op woon- en leef- en zorgwensen van oudere huurders. Maar daarnaast blijven beide partijen ook onder hun eigen naam zelfstandig hun core business uitvoeren.

Huurders van WoonincPlusVitalis krijgen zo een totaalpakket van diensten en mogelijkheden aangeboden dat het voor hen makkelijker en aantrekkelijker moet maken om langer zelfstandig te blijven wonen. Dat is belangrijk nu in Nederland alleen het verpleeghuis overblijft voor mensen die écht niet meer alleen kunnen wonen.

 

Waar staat het merk voor?

Vitalis WoonZorg Groep biedt diensten op het gebied van wonen, zorg en welzijn aan senioren in Eindhoven. Vitalis maakt zich sterk om senioren te ondersteunen bij het behoud of verbeteren van de kwaliteit en de veiligheid van het dagelijks leven. Of het nu gaat om hulp bij wonen, bij ontmoeten en welbevinden of om zorg en behandeling. 

De vijf pijlers van Vitalis zijn: Residenties, Revalidatie, Intensieve Zorg, Specialistische behandelingen en Wijkzorg. Deze pijlers zijn ondergebracht in 22 locaties in en rond Eindhoven.

 

De website

Er is een grote website gebouwd met meer dan 100 pagina’s. De grote vraag was of er vijf of toch één website moest komen: met vijf pijlers hadden we ook kunnen kiezen voor vijf afzonderlijke websites. Solid Results heeft aangedrongen op één website om op die manier te laten zien welke diensten de Vitalis WoonZorg Groep allemaal in huis heeft. Het blijft belangrijk om het merk als geheel te laden.

De uitdaging zat erin om zowel het corporate gedeelte als de specialiteiten (de pijlers) goed neer te zetten en wel op een manier dat men toch snel kan komen waar men wil zijn. Juist met heel grote websites is het crusiaal om het overzicht te behouden.

www.vitalisgroep.nl

 

Restyle corporate logo en hernieuwde uitstraling van de pijlers

Het lettertype is aangepast, maar het karakteristieke beeldmerk is behouden. We hebben gekozen voor de stijlvolle Humanist.

De pijlers hebben elk een eigen kleurcombinatie gekregen, ook weer met hetzelfde lettertype en hetzelfde beeldmerk. Zo hebben we eenheid gecreëerd en tevens elke pijler een eigen identiteit meegegeven.

  

De kunst als herkenning

Vitalis heeft veel met kunst en cultuur. Als een rode draad loopt dit door de hele organisatie en is het een terugkerend thema. Daarom hebben we per pijler een kunstwerk ingezet. Die worden gebruikt op de brochures, maar bij voorbeeld ook in de digitale handtekening van de e-mails.

 

Brochures

De pijlers hebben elke een eigen drieluik in hun specifieke kleurstelling en met hun ‘eigen’ kunstwerk.

 

Fotografie 

We hebben een corporate beeld geschoten en voor elke pijler een specifiek beeld in relatie tot het specialisme.

De beelden worden gericht ingezet voor de herkenning. Ook nu was het de uitdaging om het corporate gevoel een goede plaats te geven naast de positionering van de vijf specialisaties.

Bekijk hier de beelden.

 

Folders

De A5 folders worden ingezet om per locatie of per specialiteit extra en/of heel gerichte informatie te geven. Ook voor deze folders geldt dat zij allemaal een eenduidige uitstraling hebben en worden herkend als uitgaves van de Vitalis WoonZorg Groep.

 

Banners, buitenborden

Wederom in de huisstijl.

 

Advertenties

De advertentielijn kenmerkt zich door rust en veel wit. En ook nu weer de herkenbare kleurstellingen en het ‘eigen’ kunstwerk.

Vitalisgroep

vitalis logo portfolio grafisch


logo kust vitalis portfolio
 
 
 


website vitalis portfolio
vitalis2binnenkant
vitalis1binnenkant
folder vitalis portfolio
 
banner buitenreclame vitalis portfolio
 


visitekaartjes vitalis portfolio

Strategie & creatie

Development

Websites
Webshops
PHP
Javascript
Animatie
Videoproductie

Online succes

SEO
Conversie optimalisatie
Linkbuilding
Hosting
Social Media
Beheer en support

Het is ons werk om mensen te raken